آساک۱۳

اَللّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافیةَ وَ النَّصْرْ وَ جَعَلْنا مِنْ خَیرِ انْصارِه وَ اعوانه وَ المُسْتَشْهَدینَ بَینَ یَدَیه

آساک۱۳

اَللّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافیةَ وَ النَّصْرْ وَ جَعَلْنا مِنْ خَیرِ انْصارِه وَ اعوانه وَ المُسْتَشْهَدینَ بَینَ یَدَیه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان عصر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف با اشاره به اینکه همه‌ساله جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) در دهه آخر صفر رو به افزایش بوده و شور و نشاطی در خدمتگزاری ایجادشده است؛ گفت: پنج ایستگاه به‌صورت ویژه در سطح بقاع متبرکه و امام‌زادگان این شهرستان ایجاد شد که 10 هزار و 500 مرد و 4 هزار و 500 زن را به‌عنوان زائرین پیاده رضوی در قالب کاروان‌های زیارتی پذیرایی کردند.

حجت‌الاسلام عبدالحمید رحمانی حسینی با بیان این مطلب که هر شب فضای مناسبی برای اسکان زائرین در این ایستگاه‌ها در نظر گرفته‌شده بود؛ تصریح کرد: 7 هزار نفر اسکان، یک هزار نفر درمان و توزیع 10 هزار وعده‌غذای گرم به همراه 30 هزار بطری آب‌ معدنی نیز از دیگر اقدامات انجام‌ شده برای زائرین پیاده رضوی است.

وی با تأکید بر اینکه در کنار خدمات و برنامه‌های ارائه‌ شده به دنبال افزایش معرفت در میان زائران رضوی بوده‌ایم؛ بیان کرد: 12 مبلغ در سطح این ایستگاه‌ها علاوه بر اقامه نماز در سه وعده به انجام مشاوره در حوزه‌های وقف و مسائل شرعی پرداختند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به دهه وقف از 15 الی 25 آبان و اهمیت توجه به این سنت حسنه به‌ویژه در حوزه وقفیات جدید؛ اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه آثار و برکات وقف ملموس  و مشهود بوده، خواص و مسؤولین شناختی نسبت به وظایف اوقاف و خدمات آن ندارد و حتی مردم هم آگاهی نسبت به این مسئله مهم پیدا نکرده‌اند.

رحمانی با بیان اینکه بیشتر موقوفات در زمینه اطعام و عزاداری‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده و باید به‌سمت هدفمند کردن وقفیات و ایجاد وقف در حوزه‌های جدید حرکت کرد؛ افزود: ایجاد وقف‌های قرآنی، علم و فناوری، پزشکی و درمانی و حمایت از نیازمندان به‌ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت در دستور کار قرار دارد.

وی تأکید کرد: شاید یکی از عمده علت‌هایی که موجب دلسردی نخبگان علمی یا فرار مغزها می‌شود عدم‌حمایت از اختراعات و پژوهش‌های علمی است که اداره اوقاف و امور خیریه قوچان برای نخستین‌بار در این شهرستان نشستی صنفی با موضوع وقف، علم و فناوری را برای هدفمند کردن موقوفات و حرکت به‌سمت این حوزه برگزار می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان یادآور شد: حدود 500 موقوفه به‌همراه 6 هزار رقبه در این شهرستان احصاء شده است که بیشترین این موقوفات در حوزه کشاورزی است که می‌طلبد برای بهره‌وری بیشتر در این حوزه از حالت سنتی خارج و برنامه‌ریزی‌های جدیدی انجام داد.

رحمانی از افتتاح دو نیروگاه خورشیدی مربوط به امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) و امام‌زاده نعمت‌الله روستای شیرزن در این شهرستان هم‌زمان با دهه وقف خبر داد و افزود: این نیروگاه‌های 10 کیلوواتی بالغ‌بر 700 میلیون ریال هزینه در برداشته است که پس از افتتاح به شبکه برق متصل می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی