آساک۱۳

اَللّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافیةَ وَ النَّصْرْ وَ جَعَلْنا مِنْ خَیرِ انْصارِه وَ اعوانه وَ المُسْتَشْهَدینَ بَینَ یَدَیه

آساک۱۳

اَللّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافیةَ وَ النَّصْرْ وَ جَعَلْنا مِنْ خَیرِ انْصارِه وَ اعوانه وَ المُسْتَشْهَدینَ بَینَ یَدَیه

صادرات ۱۳ میلیون دلاری انگور قوچان

| سه شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناس مسئول امور اجرایی جهاد کشاورزی قوچان گفت : امسال بیش از ۷ هزار تن انگور قوچان به ارزش ۱۳ میلیون دلار به ۱۷ کشور‌های اروپایی و آسیایی صادر می‌شود.

صادرات ۱۳ میلیون دلاری انگور قوچانمحسن صفا کارشناس مسئول امور اجرایی جهاد کشاورزی قوچان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این شهرستان با حدود ۵ هزار هکتار باغ انگور و تولید سالانه ۹۰ هزار تن انگور رتبه دوم تولید این محصول در خراسان رضوی را دارد.

وی افزود: امسال به علت سرمای زود رس بهاره باغات انگور از شهرستان با افت ۶۰ درصدی روبرو شده است که پیش بینی می شود از ۵ هزارهکتار تاکستان انگور حدود ۴۰ هزار تن انگور برداشت شود.

کارشناس مسئول امور اجرایی جهاد کشاورزی قوچان خاطر نشان کرد: حدود ۵۰ درصد انگور تولیدی این شهرستان به صورت تازه خوری و بقیه در تهیه کشمش و شیره انگور مصرف میشود.

وی با کاهش چشمگیر تولید انگور در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود:خشکسالی و کمبود آب مهمترین عامل این عملکرد منفی در تولید این محصول بوده است.

 صفا در ادامه بیان کرد: با همت باغداران قوچان و بکارگیری اصول علمی و ترویجی کشاورزی و باغداری، برداشت انگوردر این شهرستان در هر هکتار به ۱۵۰ تن هم رسیده است.

کارشناس مسئول امور اجرایی جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۰۰ هکتار از باغات انگور در ۳ روستای پایلوت قوچان محصول ارگانیک تولید می‌کنند گفت: ۲۳ رقم انگور در شهرستان قوچان داریم که ۹۰ درصد آن از نوع سلطانه بی دانه است که بیشر برای تهیه کشمش استفاده میشود و بقیه ارقام آن از نوع لعل، سبز انگوری، عسگری، و خلیلی بی دانه است.

 وی یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی برداشت این محصول از اواخر مردادماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

صفا در ادامه گفتگو از تولید کشمش تیزابی قوچان برای بسته بندی به چندین کارخانه به صورت استانداد‌های جهانی و به خارج از کشور صادر میشود گفت: امسال بیش از ۷ هزارتن انگور قوچان به ارزش ۱۳ میلیون دلار به ۱۷ کشور اروپایی و آسیایی از جمله آلمان صادر می شود.

کارشناس مسئول امور اجرایی جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به اینکه باغداران منطقه از تاکستان‌ها نیز آبغوره و سرکه سنتی و شیره انگور تهیه می کنند خاطرنشان کرد: عرضه آن در بازار با قیمت مناسب صورت می گیرد و برای باغداران توجیه اقتصادی دارد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی