آساک۱۳

اَللّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافیةَ وَ النَّصْرْ وَ جَعَلْنا مِنْ خَیرِ انْصارِه وَ اعوانه وَ المُسْتَشْهَدینَ بَینَ یَدَیه

آساک۱۳

اَللّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافیةَ وَ النَّصْرْ وَ جَعَلْنا مِنْ خَیرِ انْصارِه وَ اعوانه وَ المُسْتَشْهَدینَ بَینَ یَدَیه


احداث خط راه آهن مشهد – قوچان – گرگان مستلزم تامین منابع مالی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تکذیب خبر حذف قوچان از پروژه خط راه آهن مشهد گرگان گفت: اجرای خط راه آهن مشهد گرگان مستلزم اتمام مقدمات قانونی و تامین منابع مالی است و نمی توان زمان خاصی را برای شروع آن اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، هادی شوشتری ضمن تکذیب خبر حذف قوچان از پروژه خط راه آهن مشهد گرگان اظهار داشت: احداث خط راه آهن مشهد گرگان می تواند ضمن توسعه حمل و نقل ریلی بسیاری از شهرهای غربی را از طریق قوچان به کلان شهر مشهد متصل کند.

وی ادامه داد: قوچان در پهنه شمال شرق کشور قرار دارد و محور اتصال استان های شمالی به مشهد مقدس و به نوعی دروازه ورود به خراسان رضوی از محور غرب می باشد، به همین دلیل حذف این شهرستان از این پروژه امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات این شایعه افزود: قرار است که خط آنتنی از مسیر بخش نقاب و اسفراین به سمت سبزوار عبور کند و این منطقه را به راه آهن متصل کند و این پروژه هیچ ربطی به پروژه احداث خط راه آهن مشهد قوچان گرگان نداشته و ندارد.

شوشتری در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون زمان احداث این خط راه آهن تصریح کرد: در حال حاضر نمی توان زمانبندی خاصی برای احداث  پروژه خط راه آهن مشهد، قوچان، بجنورد و گرگان اعلام کرد زیرا اجرای این پروزه مستلزم اتمام مقدمات قانونی و تامین منابع مالی آن می باشد.

نماینده قوچان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری و هئیت دولت به خراسان رضوی خواستار اجرای قطعه اول این پروژه در محور مشهد قوچان شده ایم که امیدواریم این اتفاق سر منشا توسعه  پیشرفت این منطقه به ویژه شهرستان قوچان شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی